Γιατί υπάρχουν cheat codes στα παιχνίδια και ποιος τα βγάζει στην τελική;

 

GTA San Andreas. Η αποστολή μας δύσκολη. Ίσως όχι τόσο δύσκολη όσο αυτή με το φουλ-εκνευριστικό τηλεκατευθυνόμενο ελικοπτεράκι του Vice City. Αυτό αποτελούσε αιτία φόνου. Ωστόσο και η αποστολή αυτή – να βουτήξουμε ένα jetpack από το 8ο υπόγειο μιας στρατιωτικής βάσης – ε.. σίγουρα δεν είναι και βόλτα στο πάρκο.

Προχωράμε, λοιπόν, ωραία και καλά αλλά εκεί που φτάνουμε στην πηγή και ετοιμαζόμαστε να κάνουμε την ηρωική έξοδο – τσουπ! – μας μπάνισε ένα κωλοφάνταρο!

Αυτό ήταν. Τα αστεράκια αρχίζουν και αναβοσβήνουν σαν χριστουγεννιάτικα φωτάκια ενώ πίσω μας, μας έχει πάρει στο κατόπι και μας κυνηγά η αστυνομία, το FBI, η CIA, ο στρατός, οι πεζοναύτες και ο Τσακ Νόρρις – ταυτόχρονα όμως.

 

Τι κάνουμε τώρα; ..

R1, R1, O, R2, Δεξιά, Αριστερά, Δεξιά, Αριστερά, Δεξιά Αριστερά και βουαλά!

Ως δια μαγείας τα αστεράκια εξαφανίστηκαν, οι αστυνομικοί συνεχίζουν να καταβροχθίζουν ντόνατς ανυποψίαστοι, τα ελικόπτερα προσγειώθηκαν, ενώ ο Τσακ Νόρρις φεύγει και μάλλον πάει να σταματήσει κανένα αλυσοπρίονο πάλι με τα γυμνά του χέρια (αληθινή σκηνή). Εμείς πλέον σουλατσάρουμε αμέριμνοι μέσα στη βάση λες και κάνουμε περίπατο στην Ερμού! Εντάξει, κάναμε πουστιά όντως, αλλά μπήκαμε στον πειρασμό να το δοκιμάσουμε. Άλλωστε οι κωδικοί φτιάχτηκαν για να τους χρησιμοποιούμε, σωστά;

Χμμμ..

Η ύπαρξη cheat codes σίγουρα διευκολύνει εμάς τους παίκτες. Αλλά όντως δημουργήθηκαν γι’ αυτόν το λόγο; Η απάντηση είναι – Όχι – .

Οι κωδικοί δεν είναι καινούριο φαινόμενο. Υπάρχουν όσο υπάρχουν και video-games.  Οι πιο παλιοί σίγουρα θα έψαχναν μανιωδώς σε περιοδικά τύπου Pixel, Playstation Magazine και άλλα (χωρίς ίντερνετ γαρ) για το μαγικό συνδιασμό που θα έδινε στο χαρακτήρα τους άπειρες ζωές, ενέργεια και σφαίρες, πολλές σφαίρες.



 

 

Αλλά γενικά, γιατί υπάρχουν cheat codes; Και οι προγραμματιστές αφού τα έφτιαξαν σε πρώτη φάση γιατί μας τα κρατούν μετά μυστικό;

Η αλήθεια είναι ότι οι προγραμματιστές δεν έφτιαχναν τους κωδικούς για εμάς τους παίκτες, αλλά για τους ίδιους τους προγραμματιστές!

Προσοχή: Δεν μιλάμε για glitches μέσα στο παιχνίδι, δηλαδή για κακογραμμένο κώδικα τον οποίο εκμεταλλεύεται ο παίκτης και παρακάμπτει τους νόμους της φυσικής του παιχνιδιού. Με κάτι τέτοια κενά στο Call of Duty 2, οι παίκτες σκαρφάλωναν με έναν παράδοξο τρόπο ο ένας στον άλλον και έφταναν ψηλά στους αιθέρες!

 

Όχι, εδώ μιλάμε για συγκεκριμένους συνδιασμούς πλήκτρων που δίνουν στον χαρακτήρα πλεονέκτημα. Και όταν μιλάμε για τέτοιους συνδιασμούς στο νου μας έρχονται δυο λέξεις: Konami Code.

Για όσους δε γνωρίζουν, πρόκειται ίσως για έναν από τους παλαιότερους και πιο γνωστούς κωδικούς, ο οποίος φτιάχτηκε για το Gradius της γνωστής μας φυσικά – Konami. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος κωδικός λέγεται ότι είχε εφαρμογή και σε άλλους τίτλους της ίδιας εταιρείας (μάλλον έγινε φασόν η δουλειά).

Όταν ο Καζουχίσα Χασιμότο, εμπνευστής του κώδικα, ερωτήθηκε σχετικά με τη δημιουργία του, απάντησε ότι τον έφτιαξε κατά την ανάπτυξη του τίτλου διότι ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο να τεστάρει το παιχνίδι σαν απλός παίκτης. Φανταστείτε αν στις δεκάδες και εκατοντάδες δοκιμές για bugs που πραγματοποιούνται σε ένα παιχνίδι, ο παίκτης είχε περιορισμένες ζωές ή ενέργεια. Πόσο χρονοβόρο θα ήταν για τον προγραμματιστή να τεστάρει επανειλημμένα το gameplay σε ένα συγκεκριμένο σημείο του παιχνιδιού, για παράδειγμα, στο τέλος της πίστας, αν έχανε και τον έβγαζε ξανά στην αρχή; Εκεί έρχονται οι κωδικοί για να σώσουν την κατάσταση δίνοντας απεριόριστη ζωή, “πηδώντας” πίστες και διευκολύνοντας γενικότερα το έργο του προγραμματιστή.

 

 

Βέβαια εδώ ανακύπτει ένα άλλο ερώτημα: Αφού οι κωδικοί χρησιμοποιούνται στο στάδιο ανάπτυξης γιατί εξακολουθούν και υπάρχουν στο τελικό παιχνίδι και είναι προσβάσιμοι από εμένα και εσάς;

Σκεφτείτε εδώ τον προγραμματιστικό κώδικα του παιχνιδιού ως ένα πύργο τζένγκα με εκατοντάδες τουβλάκια. Κάποια τουβλάκια από αυτά είναι και τα εν λόγω cheat codes που φτιάχτηκαν για το λόγο που είπαμε. Αν από το τελικό οικοδόμημα αφαιρεθούν ορισμένα τουβλάκια, υπάρχει μεγάλη περίπτωση το οικοδόμημα να πέσει με το παιχνίδι να παρουσιάζει κατ’αντιστοιχία bugs και άλλου είδους προβλήματα που οδηγούν στη γραφή (ξανά) νέου κώδικα. Προκειμένου λοιπόν να μην γκρεμιστεί ο πύργος, οι προγραμματιστές προτιμούν να αφήνουν μέσα τα “τουβλάκια” αυτά και να μην τα αφαιρούν ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι ο τελικός χρήστης μπορεί να τα εκμεταλλευτεί.

Ωστόσο, ενδέχεται και οι developers να βοηθούν ενίοτε σε αυτήν την… εκμετάλλευση καθώς λέγεται ότι γνωστοποιούν οι ίδιοι τους κωδικούς αυτούς στα περιοδικά τεχνολογίας, σαν αυτά που αναφέραμε, υπό τον όρο ότι θα τα δημοσιοποιήσουν μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, και όχι αμέσως μόλις κυκλοφορήσει ο τίτλος.

Όλα αυτά στο παρελθόν. Πλέον τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά.

Κατ’αρχήν, τα προγραμματιστικά εργαλεία έχουν βελτιωθεί αρκετά με αποτέλεσμα να μπορούν να γίνονται οι δοκιμές χωρίς κωδικούς και άλλα τεχνάσματα ή ακόμα και αν γίνονται, να μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα μετά, χωρίς να επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα.

Εκτός αυτού όμως, η τάση που επικρατεί πλέον είναι να κυκλοφορούν παιχνίδια που παίζονται και (ή αποκλειστικά) οnline ενάντια σε άλλα -ισότιμα- μέλη της κοινότητας του παιχνιδιού. Και τονίζουμε το “ισότιμα” διότι όποιος χρησιμοποιεί κωδικούς εδώ, αποκτά αυτόματα ένα αντικανονικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων αντιπάλων. Σίγουρα θα ξέρετε τι τύχη έχει όποιος χρησιμοποιεί cheats σε έναν server. Ο τελευταίος που έκλεψε, αυτή τη στιγμή σπάει πέτρες σε κάποια εξορία του Minecraft ή του Age of Empires. Σε single player mode κιόλας. Όπως καταλαβαίνετε οι νέες κυκλοφορίες δεν πρέπει να περιέχουν κωδικούς ούτε για δείγμα.

 

Αν ρωτούσατε όμως την “EA” πριν λίγο καιρό με το Star Wars Battlefront, θα σας έλεγε ότι δεν είναι κατά των κωδικών αρκεί αυτοί να.. πληρώνονται!

 

Αυτοί είναι σε γενικές γραμμές οι λόγοι που ενδεχομένως να παρατηρείται μια μείωση των cheats.

Πάντως, εμείς δεν δηλώνουμε υπέρ ή κατά των κωδικών. Έχει πλάκα να παίρνεις μια ντουζίνα όπλα στο GTA σπέρνοντας τον τρόμο και τον πανικό, αλλά όταν τα πράγματα σοβαρεύουν, εκεί θέλουμε να κερδίζουμε τις αποστολές με το σπαθί μας (ή με το AK-47 μας ρε αδερφέ) Άλλωστε στα παιχνίδια, και όχι μόνο, η επιτυχία είναι πολύ πιο γλυκιά όταν έρχεται επάξια!

 

 



Facebook Comments

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε με τη χρήση cookies εκ μέρους μας Περισσότερες πληροφορίες

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε με τη χρήση cookies εκ μέρους μας

Close